lauantai 1. lokakuuta 2011

Maijan koulutunti: Paras päivä ikinä!

Tänään mulla ja Kertulla oli Väinölän Maijan koulutunti. Tunti alkoi kolmelta ja mun kanssa samalla tunnilla oli yks Hanna ja sen heppa "Sipsi". Pistettiin hepat kuntoon ja mentiin kävelee alku kävelyt maastoon. Oltiinki jo sovittu Maijan kanssa, että treenattais tänää pysähdyksiä ja peruutuksia meijän huomisia kisoja varten.

 Aluksi tehtiin verkkaa kevyessä ravissa ja Keskityttiin mun istuntaan. Mun piti istua vähän selkä pyöreempänä ja antaa lantion liikkua.. olla tavallaan ihan löysä, reidet rennot ja antaa jalan liikkua, mutta pohkeiden piti ottaa kiinni ponin kylkiin. Se oli itse asiassa yllättävän vaikeaa kun mä oon aina niin yli ryhdissä ja sit jännitän mun lantion vahingossa. :D Annettiin ponien mennä matalassa muodossa ja yritettiin saada ponien liikkeet suuremmiksi. Hetken päästä kun oma istuntani oli kohdillaan Kertun askel piteni ja ravikin alkoi niin samotusti pomputtamaan. Maijakin sanoi, että; Ei ole koskaan nähnyt Kertulla yhtä pitkää askelta kuin tänään. Kun Kerttu alkoi olla hyvä ruvettiin tekee siirtymisiä ravista pysähdyksiin. Siirtymiset meni hyvin ja Kepa pysyi muodossa itse siirtymisissä. Jatkettiin vielä siirtymisiä ravista pysähdyksiin ja neljä askelta peruutusta. Ne meni ihan sairaan hyvin! Kerttu pysyi muodossa jopa peruutuksen ajan, eikä edes peruuttanu vinoon. Jee :D No mutta nyt mun lemppari vaiheeseen eli.. Ravasin pienellä ympyrällä ihan hitaasti ja Maija käveli siinä mun vierellä ja kosketteli Kerttua raipalla aina vähän väliä takajalkaan tai ristiselälle. Elikkä Maija vähän auttoi Kerttua ottamaan takajalat ja selän käyttöön. Kerttu ei ollu moksiskaan, aluks vähän koitti juosta karkuun, mutta kun istuin, pidin ulkojalalla vastaan ja hidastin ravia ulko ohjalla Kertusta tuli kuin eri poni!! Tuntui kuin Kerttu olisi kasvanut 20 cm ja lyhentynyt puoli metriä, ravikin oli rauhallista ja jalat polkivat kuin viimeistä päivää. :D Vooi vitsi, ihan sanoin kuvaamatonta! Tuon jälkeen lisäyksetkin alkoivat sujua. Ennen lisäyksissä Kerttu on vaan juossut ja nostanut pään ylös tai jos pysynyt alhaalla niin täysin kuolaimen alla ja pää jalkojen välissä. Ja nyt tänään aivan super lisäykset jos voin sanoa. 

Ton kaiken hienon ravisession jälkeen siirryttiin laukkaan ja.. Oi kylmät väreet! Se laukka Oli mieletöntä haha :D Oikeesti ei yhtään Kertun normi laukka. Vaikka laukka oli lyhyttä ja hidasta Kerttu jaksoi silti polkea ja kantaa selkäänsä. Laukka ponnas niin paljon. Eipä siis enää haittaa, vaikka Kerttu olikin järkyttävä eilen. :D Tällaista tänään ja toivotaan, että Kerttu on yhtä hyvä myös huomenna ellei parempi. :)

Hyvillä fiiliksillä siis huomisiin kisoihin ja sen kunniaksi alankin nyt paistamaan lettuja! :D
Tänään olis pitäny olla kuvaaja paikalla, mutta eipä ollut. :( No ehkä sen takia se menikin niin hyvin :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti